torsdag 6 september 2012

Mitt drömrum

Jag har gjort ett vardagsrum, med lite saker till hunden också. Hemma har vi saker till hunden i vardagsrummet. Jag valde att göra en grå vägg, ett vitt tak och två vita väggar för att det vita är ljust och då blir hela rummet ljust, den gråa väggen skulle passa till soffan som är grå. Den gråa väggen valde jag att göra tassavtryck på också för att få med lite mer detaljer så att det inte blir så tråkigt. Jag tog också med min hund Ludde på bilden, för han passade in i bilden bland hundsakerna, då ser man att det är hund saker och inte en myshörna. Något jag vill bli bättre på är att rita sängar i perspektiv, jag ritade ingen säng på mitt rum men jag har provat och det var svårt att få rätt storlek och längd.
Jag vart nöjd med mitt rum, jag tyckte jag fick med allt jag ville ha i rummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar